Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Sprawdź politykę prywatności.

Pierwsze zdjęcia Hyundaia i40

Newsy - 18 lutego 2011

Wprowadzając do swojej oferty serię modelową spod znaku "i", Hyundai nawiązał skuteczną walkę o europejskiego klienta. Już niedługo seria ta zostanie wzbogacona o kolejny model – do salonów sprzedaży trafi i40, który zaatakuje klasę średnią, zdominowaną na naszym kontynencie przez takie konstrukcje jak Volkswagen Passat czy Ford Mondeo.

Swojego oficjalnego debiutu nowy przedstawiciel koreańskiej marki doczeka się podczas zbliżających się wielkimi krokami targów samochodowych w Genewie. Na kilkanaście dni przed tym wydarzeniem, Hyundai postanowił podzielić się z nami pierwszymi fotografiami i40.

Choć pod względem stylistycznym, nowy model już na pierwszy rzut oka nawiązuje do Hyundaia Elantry stworzonego z myślą o USA, jest konstrukcją opracowaną od podstaw specjalnie na Stary Kontynent. Auto zostało zaprojektowane w niemieckim Rüsselsheim i jest „pierwszym modelem Hyundaia z segmentu D opracowanym specjalnie z myślą o rynku europejskim – z pakietem silników, wyposażenia i technologii dostosowanych do europejskich preferencji”.

Nadwozie Hyundaia klasy średniej zostało wystylizowane według cech nowego języka designerskiego „fluidic sculpture” („opływowa rzeźba”). Wygląd zewnętrzny wyróżniają więc charakterystyczne przetłoczenia karoserii, sześciokątny grill oraz opływowe lampy. Nowoczesna stylizacja znalazła swoją kontynuację w kabinie pasażerskiej, której charakterystycznymi detalami są zegary i konsola środkowa.

Interesującymi elementami wyposażenia nowego i40 są podgrzewane i odchylane siedzenia w obu rzędach, podgrzewana kierownica oraz specjalny system ułatwiający jazdę we mgle. Ten ostatni automatycznie wykrywa, kiedy przed autem pojawia się mgła i usuwa jej warstwę z przedniej szyby.

Koreański producent przygotował dla przyszłych nabywców i40 szereg nowoczesnych jednostek napędowych. Jedną z nich jest 1,7-litrowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny, który może pochwalić się rekordowo niską emisją dwutlenku węgla. Wg danych fabrycznych, wynosi ona dokładnie 113 g/km.Choć jak na razie, Hyudai odsłonił swój nowy model w wersji nadwoziowej kombi, auto oferowane będzie też w karoserii klasycznego sedana. Obie wersje trafią do europejskich salonów dealerskich w tym roku.

Komentarze (0)

Nikt nie dodał jeszcze komentarza do tego wpisu.

Dodaj komentarz