Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Sprawdź politykę prywatności.

Oto nowy Opel Astra OPC – pierwsze dane i zdjęcia!

Newsy - 11 listopada 2011

Specjaliści z Opel Performance Center przedstawili nam swoje najnowsze dzieło – nową Astrę OPC, czyli najpotężniejszą Astrę, jaką kiedykolwiek przygotowano do produkcji seryjnej.

Podobnie jak poprzednik, nowy sportowy model spod znaku błyskawicy wyposażony został w 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Ten zastosowany w Astrze czwartej generacji ma jednak nieco więcej „ikry” – zamiast 240 KM i 320 Nm, oferuje on aż 280 KM i 400 Nm. Te wartości wystarczają, aby wskazówka prędkościomierza dotarła do pozycji „250 km/h”.

Niczym w 300-konnym Fordzie Focusie RS, napęd nowego OPC przekazywany jest wyłącznie na przednie koła, co – biorąc pod uwagę potencjał silnika – rodzi obawy o trakcję. Opel zapewnia jednak, że dzięki specjalnemu zawieszeniu przedniemu HiPerStrut, funkcji FlexRide (pozwalającej wybrać tryb pracy zawieszenia) oraz mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu, przyczepność na zakrętach jest wysoka. O odpowiednie zatrzymywanie dbają hamulce Brembo.

Aby nadać autu sportowego „sznytu” nie tylko w kwestii mechaniki, ale i stylistyki, Opel zaopatrzył nadwozie najmocniejszej Astry w przeprojektowany zderzak przedni, poszerzone progi boczne, spojler dachowy oraz zmieniony zderzak tylny ozdobiony końcówkami wydechu w kształcie trapezu. Całość osadzono na nowych felgach o średnicy aż 20 cali.

Elementów odróżniających wariant OPC od standardowych odmian popularnego Opla nie zabrakło również wewnątrz. Kabina zyskała sportowo wyprofilowane fotele, zmodyfikowany zestaw wskaźników, spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą skórą, jak również szereg oznaczeń informujących, z jaką wersją mamy do czynienia.

Komentarze (0)

Nikt nie dodał jeszcze komentarza do tego wpisu.

Dodaj komentarz